torsdag 28 oktober 2010

Väckt av folksam

Kom hem efter nattens pass och tänkte att jag skulle få sova lite. Jag han sova i 1,5 timme sen ringde folksam mig och ville diskutera mina försäkringar. GGGHHHHHAAAAAAA!!!!!! fan va arg jag vart. Vad är problemet? allt jag vill är å sova men inte får man göra det. FAN!!!
Så eftersom att jag ändå var vaken tidigt och inte kunde somna om så började jag ringa runt till hyresvärdarna i Åkersberga. Ringde först armada och fick veta att det är kö tid på minst ett år så hon hoppades att jag skulle få tag i ett andrahandskontrakt. Mmmm tack tack.
Sen ringde jag till Akelius, dom hänvisade mig snällt till derass hemsida där man kan kolla om det finns lediga lägenheter. Bra där!
Happ mitt sökande efter lägenhet fortsatte jag var nog inne på varenda fucking sida som har första å andrahands lägenheter i sthlm. Det är bara att inse att chansen till att få lägenhet i åkersberga är lika med noll  istortsätt. Så eftersom att jag får krupp i min lilla stuga som jag hyr så får jag börja tänka om i mitt sökande av lägenhet tror jag. Antingen flytta in till stan där det finns massa lägenheter i andrahand med hyfsat bra priser. Måste nog ställa av eller sälja bilen då och åka kommunalt till jobbet i Åkersberga. Inte så jävla roligt och med tanke på att jag har gymmet här så måste jag antingen åka hitt för å träna varje dag eller köpa gym kort i stan.
Jag kan ju oxå göra så att jag köper mig en lägenhet i Åkersberga så behöver jag inte tänka på allt annat. Men jag är ju typ pank så vet inte riktigt hur jag ska ha råd å köpa en lägenhet.
Nä idag är det ingen bra dag tycker synd om mig själv idag och så är man förkyld å det kliar i halsen fy fan.